dinsdag 10 december 2013

Ding 4: laatste dingetje

Oeps, helemaal vergeten te posten of chatten volgens mij eventueel handig is als communicatie naar de klant. Daar kan ik kort over zijn: Ik denk van niet. Als je besluit met de klant te gaan chatten, moet dat wel helemaal waterdicht zijn. Duidelijke afspraken wanneer een bibliotheekmedewerker zich van deze taak kwijt. En daar begint de ellende al. Mensen vinden het nu al lastig om de openingstijden van de bibliotheek te onthouden. Laat staan dat ze in deze tijd van IM gaan bedenken dat ze alleen maar kunnen chatten tussen bijvoorbeeld 10.00 en 12.00 uur en dan weer tussen 16.00 en 18.00 uur. En wat je belooft moet je doen en dat betekent nogal wat. Dus: wat als ........die medewerker er opeens niet is .......het zo druk is dat de betreffende medewerker eigenlijk heel hard nodig is in real time ........ en meer van dat soort dingen.

2 opmerkingen:

Kia zei

Als onderdeel van een praktische dienst lijkt het mij ook niet haalbaar om chat te gebruiken voor de klant. Maar je zou het volgens mij wel door medewerkers "achter de schermen" kunnen laten doen en dan op vaste tijden. Buiten die tijden werkt het chatvenster gewoon niet.

Owijfje zei

Ik zou wel de moed verliezen als ik - steeds vergetend wanneer het chattijd is - steeds zou ontdekken dat het chatvenster niet aan is