vrijdag 13 november 2009

Donderdag 5 en vrijdag 6 november

Deze twee dagen trek ik even bij elkaar, omdat er (terugkijkend) op elk van die dagen iets gebeurde dat leidde tot de diagnose.
Donderdag lekker aan het werk, leuke stagiaire om te begeleiden en het laatste deel van de dag klantenservice. Ergens op de dag merk ik dat er een vuiltje rondzwemt in mijn oog, zichtbaar als een zwart vlekje. Heb er verder geen hinder van en ik ben druk, dus later maar de lens verschonen.
Vrijdag lijkt het net alsof mijn neus aan de rechterkant wat opgezet is, ik zie hem de hele tijd zitten. Irritant, zeker gestoten of zo.
's avonds ben ik het een beetje beu en doe ik mijn rechterlens uit. Mijn oog lijkt wat geïrriteerd, zeker last van allergie.
Opeens, vrij laat op de avond, merk ik dat ik minder zie met mijn rechteroog dan anders als ik mijn lens uit heb. Ik doe mijn hand voor mijn linkeroog en schrik me dood: eigenlijk zie ik helemaal niets. Ik zeg het tegen Melle, die net zijn hondje heeft uitgelaten en hij grapt nog: "Ja, dat kan niet hoor. Als je blind bent kan je niet meer zo lekker voor ons koken"
Het is al laat en ik ben doodmoe. Bovendien moet ik morgen werken. Dus eerst maar naar bed en slapen. Als het morgen nog zo is, eerst maar naar de EHBO om even te laten kijken.

Geen opmerkingen: